سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چون حدیثى را شنیدید آن را فهم و رعایت کنید ، نه بشنوید و روایت کنید که راویان علم بسیارند و به کاربندان آن اندک در شمار . [نهج البلاغه]

پسرطلائی
macromediaxtemplates for Your weblogList of Iranian Top weblogspersian Blogpersian Yahoo

نویسنده: نظاری سه شنبه 84 اسفند 9   ساعت 1:1 صبح

 ::شادمهرعقیلی ::

شادمهر عقیلی آهنگساز و خواننده پاپ متولد هفتم بهمن ماه 1351 در تهران است . از کودکی بسیار باهوش بود و با دیدن آلات موسیقی به سمت آنها میرفت.در کودکی با پیانو آشنا شد و از سن ده سالگی ویلن را به عنوان ساز تخصصی خود انتخاب کرد.شادمهر ساز میزد و آهنگ میساخت و معمولا برای ارائه کارها به خوانندگان معمولا روی آنها میخواند.اولین کار خوانندگی شادمهر در ترانه معبود بود که این ترانه نقش بسزایی در موفقیت او داشت.اولین کاست نیز آلبومی با نام بهار من بود که شادمهر در آن ترانه های قدیمی مانند الهه ناز و جان مریم و...که مردم با آنها رابطه خوبی داشتند را اجرا کرد که از این آلبوم استقبال خوبی به عمل آمد.

بعد از بهار من آلبومهای مسافر و دهاتی را عرضه کرد .مسافر کاری متفاوت بود و شعرهایی روان و نوایی محزون داشت که این آلبوم در آن زمان توانست کمبود موسیقی جوان پسند را تا حدود زیادی جبران نماید.

آلبوم دهاتی نیز فضای شادتری نسبت به آلبوم قبلی شادمهر (مسافر) داشت . این آلبوم نیز آلبوم موفقی بود و فروش بالایی داشت و از آنقدر از آن استقبال شد که مجبور به تکثیر مجدد دهاتی شدند.نام شادمهر پس از دهاتی بیشتر بر سر زبانها افتاد و از این پس شادمهر ستاره موسیقی پاپ لقب گرفت.

پس از دهاتی شادمهر آلبوم عبدی خود را با نام آدم و حوا آماده کرد و برای دریافت مجوز به ارشاد فرستاد اما این آلبوم در کسب مجوز توفیقی حاصل نکرد تا این که شادمهر پس از ناکامی در دریافت مجوز آدم و حوا استعداد خود را در سینما محک زد و با بازی در دوفیلم سینمایی پرپرواز(1379) و شب برهنه (1380)محبوبیت خود را چند برابر کرد.

شادمهر حس کرد که دیگر نمیتواند در کشورش بماند و برای هموطنان خود در وطن خود کار کند ایران را ترک کرد.او به کانادا رفت و اولین آلبوم خود را در آنسوی مرزها با نام <<خیالی نیست>> منتشر کرد.که این آلبوم سبکی زیبا و نیز سبکی متفاوت با کارهای قبلی شادمهر داشت و استقبال خوب و فراوانی از آن به عمل آمد .این آلبوم اولین کار موسیقایی شادمهر در خارج از کشور بود.

پس از آن آلبوم بعدی خود آدم فروش را آماده کرد که آلبوم بسیار زیبایی است و مورد توجه بسیاری از هوادارانش قرار گرفت

حالا شادمهر دور از وطن خود در تورنتو کانادا زندگی میکند و او با خروج از کشور میتواند کارهای خود را بدون هیچگونه سانسور و محدودیتی بر هوادارانش عرضه کنند تا هوادارانش از کارهای او بیشتر لذت برند.


نظرات شما ()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
حسن نظاری::.
[عناوین آرشیوشده]

فهرست
4336 :مجموع بازدیدها
8 :بازدید امروز
1 :بازدید دیروز
درباره خودم
پسرطلائی
لوگوی خودم
پسرطلائی
صفحات اختصاصی
بایگانی نوشته ها
زمستان 1384
اشتراک